lördag 1 maj

idag har jag och alex vart på zoo hela dagen ! :)

morgonen började med att vi kommer ut och hamnar mitt i ett karnevaltåg med massa hoppande indianer på gatan , haha. jag tror dom firar nåt idag, de röd dag och så har alla gått runt med konstiga mössor som liknar våra studentmössor.

 

Vi tog tåget och skulle till zoo men de tog typ en timme innan vi hittade de. De ganska svårt att hitta här och alla är skitdåliga på engelska och dåliga på att förklara så man får helt enkelt hitta själv.



Vilopaus i letandet efter zoot :)



På vägen dit gick vi förbi en jättestor park med massa fontäner och grejer. Så vi gick runt där och kolla ett tag också.


Sen tog vi massa bilder inne på zoot. De va så stort så de tog oss hela dagen att gå igenom, men jag lägger up dom bästa bilderna :)

Alex&Alligatorn!



Massa djur!

Jag&Bambi.

Alex vid pingvinpoolen.

På vägen hem gick vi förbi parken igen och åt sockervadd och tog lite kort medan de fortfarande va sol ute :)
Sen hemåt med tunnelbanan. Nu har vi precis duschat och ska fixa oss lite. Vi tänkte gå ner till lilla centrum och kolla lite och ta en öl kanske :)



Bilderna från parken.



Kommentarer
Postat av: mamma

Hej igen, fina bilder å fint väder verkar ni ha. Kram på er.

2010-05-01 @ 20:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0